stress

Me elame väga erilisel ajal. Argipäevaks on muutunud inimestest eemale hoidmine, üksi olemine või pere keskel hommikust õhtuni kõikide tegevuste tegemine. See ei ole alati lihtne ning vajab pingutust paljudelt, et need koosolemised rõõmu tooksid.


Kuidas aga tulla toime stressiga, mida põhjustab negatiivne info meditsiini valdkonnast või stressiga, mida põhjustab kodus töötamine, olles samal ajal lapsevanem, kokk, õpetaja, koristaja jne. Stress – kuidas sinuga toime tulla? 

Meie soovitus on leida igasse päeva vähemalt üks tegevus-asi, mis teeb just sinule head. Olgu see siis hea filmi vaatamine, hea toidu tegemine ja söömine, lemmikjoogi (soovitavalt alkoholivaba) nautimine, looduses jalutamine, sõbrale helistamine jne. Eriti hea, kui see maiuspala on eelmisel õhtul välja mõeldud, siis on järgmine päev, mida oodata.

Lisaks on maailma terviseorganisatsioon WHO andnud mõningaid soovitusi:

●  Kriisi ajal on loomulik, et olete kurb, segaduses, hirmunud või pahane. Abiks võib olla jutuajamine inimestega, keda te usaldate. Suhelge pereliikmetega ning interneti ja telefoni teel sõprade ja sugulastega.

●  Hoolitsege oma tervise eest: sööge korralikult, magage, olge füüsiliselt aktiivne.

●  Ärge püüdke oma tundeid maha suruda tubaka, alkoholi ega muude meelemürkide abil.

●  Kui tunnete, et olete emotsionaalselt ülekoormatud, rääkige tervishoiutöötaja või nõustajaga. Koostage kava, kuhu minna ja kuidas otsida abi füüsilise ja vaimse tervise probleemide korral, kui seda peaks vaja minema.

●  Et mitte liialt muretseda või ärrituda, vaadake ja kuulake vähem selliseid meediakajastusi, mis teis muret tekitavad.

●  Kasutage oskusi, mille abil olete minevikus ebameeldivate olukordadega toime tulnud, et haiguspuhangu raskuste ajal rahu säilitada.

 

Lapsed on tähtsad, aga ka lapsevanem

Lapsed võivad stressile reageerida mitmel moel, näiteks olla ärevuses, endasse tõmbunud, pahurad või erutunud, vajada rohkem lähedust vms. Raskel ajal vajavad lapsed täiskasvanute armastust ja tähelepanu rohkem, kui muul ajal. Suhtuge lapse reaktsioonidesse toetavalt, kuulake tema muresid, pöörake talle palju tähelepanu ja väljendage armastust. Ärge unustage oma lapsi kuulata, lahkelt rääkida ja neid rahustada.

Kõige tähtsam on mitme lapsega perede puhul, et lapsevanemad saaksid veidikegi oma aega. Ka nemad vajavad vaikuse ja üksioleku aega. Kui argipäevas see tundub pea võimatu, siis nädalavahetusel saab kasvõi tunnikese sellist aega lubada, kui mitte midagi EI PEA tegema. Võib lugeda raamatut, võib teha jalutuskäigu, võib minna vanni jne. Nii tähtis on teha seda, mida saab teha vaid siis, kui pole kõrvalisi kohustusi.

Olge terved, hoolitsege enda eest! Igaühe tervis loob tervema ühiskonna ja kui kriisiaeg läbi saab, avastame, et maailm on targem, tervem ja ilusam.

stress mets

ÖselBirch mahedad kasemahlajoogid

• Vähese suhkruga • Eesti mahetoodang • Säilitusaineteta • Iga pudel toetab maailmakoristust: letsdoitworld.org

• Sisaldab kasemahlale omaseid mineraalaineid ja vitamiine